9 Temmuz 2010 Cuma

RİCARDO TİSCİ' DEN COUTURE DERSİ ...






Resort koleksiyonlarından sonra merakla beklenen Paris Couture haftası başladı.Bende tatil dönüşü merakla beklediğim Givenchy Couture ile yeniden post paylaşmaya karar verdim.



Başlangıç içinbundan daha iyi bir fırsat olamazdı .Tam anlamıyla beklediğim bir koleksiyon olmuş.Ricardo Tisci 'ye olan hayranlığımı bir çok kez dile getirmiştim hatırlarsınız buradan .Bence McQueen ' i bize özletmicek biri varsa o kesinlikle Tisci ' dir.

Gelelim koleksiyona Paris te şık bir apartmanda tanıtılan koleksiyon tam anlamıyla ince ve ufak detaylardan oluşan benzersiz bir koleksiyon yani tam bir couture ...Tisci İlham kaynağı olarak ünlü ressam Frida Kahlo ve din -duygusallık -insan anatomisini gözüne kestirmiş.Bu üç obsesyon dantel , degrade , taşlar ve saçaklar ile Tisci imzası ile birer eser haline gelmiş.


Tisci koleksiyon ile ilgili konuşmasında " 5 yıldır Givenchy deyim fakat şimdi Givenchy oldum .Ayaklarım yere daha sağlam basıyor ve doğru adım atıyorum daha iyi olduğumu biliyorum.Daha iyiyi bunun gibi özel ve az bir koleksiyonda göstermek istedim doğrusu bu olmalı bence, benim stilim küçük detaylar.Siz elbisenin sedece bir dantel olduğunu görüyor ve dantel bir elbise diyorsunuz oysaki ben 1600 saatte yaptığımı biliyorum.Böylece insanlara bu saatlerce süren emeğimi tanıtmak ve anlatmak istiyorum " dedi.


Evet 1600 saat yanlış duymadınız kristal süslemeli iskelet betimlemesi tam olarak bu sürede yapılmış.Başka bir altın dantel elbise ise 6 ay gibi bir sürede tamamlanmış.İşte Couture diyoruz.Şimdi başlığımdaki manayı keşfedebildiniz mi ?





























Son zamanlarda bir çok koleksiyona ilham kaynağı olan din , ölüm , kemik , omurga , kafatası
gibi detaylardan bahsetmek gerekirse bu işin ilk imzası kesinlikle McQueen tarafından atıldı.2009 yılındaki erkek koleksiyonunda belirtilerini gösteren omurga detayları meşhur kafatası deseniyle devam etti.Ölmeden önceki son koleksiyonundada dini imgeleri melek ve tüy detayları ile vurgulamıştı.


Jean Paul Gaultier 2010 Couture koleksiyonunda Dita ' ya giydirdiği elbisenin göğüs kafesi şeklindeki korseside bu trende uyduğunun göstergesi oluyor.Dsquared 2010 ayakkabı koleksiyonunda spiral topuklardaki omurga figürü yine bizlere bu detayı vurguluyor.Commes Des Garçons 'un çok ses getiren 2011 bahar koleksiyonunda ise neredeyse heryerde kafatası deseni görmek mümkündü.Ve son olarak pop dünyasında bunu çok çabuk kendine adabte edecek tek kişi olan Lady Gaga Geçtiğimiz günlerde Madison Square Garden daki konserinde kemik parmaklı bir eldiven takarak trendin farkındalığını bizlere göstermiş oldu.



Kim ne derse desin ölüm , kemikler , iskelet , dini imgeler v.b. en şık ve zarif şekilde vurgulayan tabiki Tisci olmuş.


Bayıldım , hayran kaldım , paylaştım...


Buyurun bakalım...



Givenchy Couture




Givenchy Couture





McQueen 2009 Bahar Koleksiyonu





Jean Paul Gaultier Couture 2010




Dsquared Güz 2010





Comme Des Garçons Bahar 2011






Madison Square Garden Temmuz 2010 Lady Gaga















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

 
Fashion Blogs - BlogCatalog Blog Directory